Wycieczka do Malborka

W środę 23 listopada pojechaliśmy na wycieczkę szkolną, której celem było zwiedzanie zamku w Malborku. Autokarem jechaliśmy dwie godziny. W trakcie podróży, zatrzymaliśmy się na stacji benzynowej, aby kupić coś do picia i do jedzenia. Gdy dojechaliśmy na miejsce, naszym oczom ukazał się ogromny zamek krzyżacki. Dostaliśmy bilety, które zeskanowaliśmy, aby wejść do środka. Następnie wraz z panem przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzać otoczenie zamku: fosę, mury oraz bramy. Wkrótce potem weszliśmy do komnat zamkowych. Wnętrze było w stylu gotyckim, przedmioty, meble, które się tam znajdowały, były piękne i fascynujące np. sala bursztynowa, sala z bronią. Nasz wspaniały przewodnik opowiadał z pasją i uczuciem, przez co wspaniale się go słuchało. Zwiedzanie trwało trzy godziny, a my nie mieliśmy wrażenia szybko upływającego czasu. Po wyjściu z zamku kupiliśmy pamiątki i następnie pojechaliśmy na obiad. Droga powrotna minęła nam w miłej atmosferze. Wycieczkę wspominam bardzo miło. Na każdym kroku robiliśmy mnóstwo zdjęć, które będą najlepszą pamiątką na długie lata. Czekamy z utęsknieniem na kolejną wycieczkę.