Pedagog szkolny

PEDAGOG SZKOLNY


Fot. Pedagog szkolny Ludwika Moga w Zespole Szkół w Nowej Cerkwi  w otoczeniu Liderek Profilaktyki Szkolnej.

„Pedagog to nie rzemieślnik, pedagog to twórca.  Pedagog to twórca. Pedagog to nie kuglarz, pedagog to artysta. Twórca nigdy nie powiela sposobów działania. Twórca nigdy nie otwiera tym samym kluczem różnych osobowości, ani tym bardziej nie czyni tego wytrychem. Twórca stara się odejść od utartych schematów.”    ( M. Śnieżyński)

 

      GODZINY  PRACY  PEDAGOGA  SZKOLNEGO                                                  

 

PONIEDZIAŁEK      12. 35 – 13. 35

 

WTOREK        7. 45 –  9. 30   

 

ŚRODA        8. 30 –  13. 30

 

CZWARTEK        8. 40 –  11. 40   

 

PIĄTEK        8. 30 –  12. 45

 

 

 

UCZNIU ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA GDY:

1.  Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.

2.  Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.

3.  Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.

4.  Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.

5.  Masz ochotę z kimś porozmawiać.

6.  Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.

7.  Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

8.  Przeżywasz smutek, lęk i osamotnienie.

 

 

RODZICU ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA GDY:

 

1.Gdy masz problemy wychowawcze ze swoim dzieckiem.

2. Chcesz mu pomóc, ale nie wiesz jak.

3. Zauważyłeś, że coś niedobrego dzieje się z Twoim dzieckiem.

4. Nie potrafisz rozmawiać z dzieckiem.

5. Twoje dziecko nie chodzi regularnie do szkoły.

6. Dziecko słabo się uczy.

7. Czujesz wewnętrzną potrzebę rozmowy.

 

PRZYJDŹCIE TAKŻE Z KAŻDĄ SPRAWĄ, Z KTÓRĄ SAMI NIE POTRAFICIE SOBIE PORADZIĆ

 Jeśli masz problem możesz też zadzwonić na bezpłatny telefon zaufania dla dzieci i młodzieży  116 111

Zgłoszenia na linię 116 111 są przyjmowane:

– anonimowo

– bezpłatnie

– chętnie

– dyskretnie

 

Twoim problemem zajmie się też:

 Rzecznik Praw Dziecka

ul. Przemysłowa 30/32

01-450 Warszawa

Tel. (22) 5836600

Adres poczty elektronicznej

rpd@brpd.gov.pl 

Bezpłatny telefon zaufania do specjalistów

przy Rzeczniku Praw Dziecka dla dzieci i rodziców

od 8.15 – 20.00

Tel. 800 12 12  12

 

WAŻNE  ADRESY I TELEFONY

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA

W CHOJNICACH UL. PIŁSUDSKIEGO 30

052/ 334 44 60   KOM. 515262977

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

W CHOJNICACH  UL. 31 STYCZNIA 56/a

052/ 397 3496,   396 38 40

OŚRODEK PROFILAKTYKI RODZINNEJ

W CHOJNICACH  UL. STRZELECKA 31

052/ 397 35 74

CENTRUM POMOCY RODZINIE

W CHOJNICACH  UL. PIŁSUDSKIEGO 30

052/ 334 44 80

 

A B C SZKOLNEGO ZACHOWANIA

– Odnoś się z szacunkiem do kolegów i pracowników szkoły.

–  Przestrzegaj obowiązujących w szkole zasad i przepisów.

– Dbaj o ład i porządek oraz mienie szkolne, własne i innych.

– Dbaj o kulturę słowa w szkole  i poza nią.

– Chroń własne życie i zdrowie, przestrzegaj zasad higieny.

               

__________________________________________________                                                    

Warto przeczytać!

  Kilka wskazówek dla rodziców.

 

CZYM DZIECKO ŻYJE TEGO SIĘ NAUCZY

 

Jeśli dziecko żyje w atmosferze krytyki,

 uczy się potępiać.

 

Jeśli dziecko doświadcza wrogości,

uczy się walczyć.

 

Jeśli dziecko musi znosić kpiny,

uczy się nieśmiałości.

 

Jeśli dziecko jest zawstydzane,

 uczy się poczucia winy.

 

Jeśli dziecko  żyje w atmosferze tolerancji,

uczy się być cierpliwy.

 

Jeśli dziecko żyje w atmosferze zachęty,

uczy się ufności.

 

Jeśli dziecko jest akceptowane i chwalone,

uczy się doceniać innych.

 

Jeśli dziecko żyje w atmosferze uczciwości,

uczy się sprawiedliwości.

 

Jeśli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa,

uczy się ufności.

 

Jeśli dziecko żyje w atmosferze aprobaty,

uczy się lubić siebie.

 

Jeśli dziecko żyje w atmosferze akceptacji i przyjaźni,

uczy się tego, jak znaleźć miłość w świecie.

 

 

 ZWROTY, KTÓRE TWOJE DZIECKO MUSI OD CIEBIE USŁYSZEĆ.

WIESZ JAK MÓWIĆ MU, ŻE JE KOCHASZ?

CZĘŚĆ 1: OKAŻ DZIECKU ZAUFANIE.

„ Ufam Ci.”

„ Wierzę w Ciebie.”

„ Szanuje Twoją decyzję.”

„ To nie będzie łatwe, ale jestem pewien, że C i się to uda zrobić.”

„ Robisz to dobrze.”

„ Rozumiesz to dobrze.”

„ Jak Ci się udało to zrobić tak dobrze.”

„ Naucz mnie, jak to zrobić, może uda mi się tak jak Tobie.”

„Umiesz to zrobić lepiej niż ja.”

„ Jesteś w tym lepszy ode mnie.”

 

CZĘŚĆ 2: DOCENIAJ CIĘŻKĄ PRACĘ

 

„ Widzę jak wiele pracy w to wkładasz.”

„Widzę jak bardzo się starałeś.”

„Tak ciężko pracowałeś i udało Ci się osiągnąć sukces.”

„ Robisz fantastyczne postępy.”

„ Widzę, że poświęciłeś wiele czasu na to.”

„ Mogę sobie wyobrazić, jak wiele wysiłku trzeba było z siebie dać, by to osiągnąć.”

„ Ta ciężka praca opłaciła się.”

„Mu siałeś tak ciężko pracować by osiągnąć ten wynik.”

 

CZĘŚĆ 3: DZIĘKUJ ZA CZAS SPĘDZONY RAZEM.

 

„ Ja naprawdę doceniam to, że chcesz spędzać czas ze mną.”

„ Nie mogę się doczekać, aby bawić się z Tobą jutro.”

„ To bardzo interesujące bawić się w to z Tobą.”

„ Bardzo podobała mi się gra z Tobą.”

„ Cieszę się, że jesteś w domu ze mną.”

„ Mam tak wiele radości z przebywania z Tobą.”

 

 Źródło:  mamadu.pl